Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

College openbaar

dinsdag 19 oktober 2021

09:00 - 13:30
Locatie

Collegekamer

Voorzitter
Monique de Boer-Beerta

Agendapunten

  1. 6.2.1

    Besluit

    1. In te stemmen met de verwerking van de effecten van de septembercirculaire 2021 voor de jaren 2021 tot en met 2025.


    2. In te stemmen met het geheel terugdraaien van de onttrekking uit de reserve  "afdekken tekorten" voor het jaar 2022.


    3. De 14de begrotingswijziging 2021 en de 1ste begrotingswijziging 2022 vast te stellen.


    4. In te stemmen om de compensatiegelden van corona (€201.000 in 2021 en € 58.000 in 2022) in te zetten voor de doelen waarvoor deze beschikbaar worden gesteld.

  2. 6.2.2

    Besluit

    1. In te stemmen met het contract ‘Tweede addendum bij overeenkomst op- en overslaan, transport, sorteren en vermarkten (perceel 1 en 2) verpakkingsmateriaal van huishoudens’;
    2. Het betreffende contract (bijlage 4) inclusief de kostencalculaties (bijlages 5 en 7) te ondertekenen en terug te sturen naar Veolia.

  3. 7.1.1

    Besluit

    Instemmen met bijgevoegde Intentieverklaring uitvoeringsbudget lokaal sportakkoord gemeente Roerdalen 2022.

  4. 7.1.2

    Besluit

    1. Kennis te nemen van de basisnotitie 'Doorontwikkeling Expertteam Midden-Limburg';
    2. Het bijgevoegde convenant Expertteam Midden-Limburg aan te gaan;
    3. Een bedrag ter beschikking te stellen van maximaal € 22.104 voor de inzet van het voorzitterschap, de procesregie en de administratieve ondersteuning van het Expertteam voor de periode van oktober 2021 tot en met december 2023;

  5. 8.1.1

    Besluit

    1. in principe medewerking te verlenen aan kamerbewoning in de panden Kerkstraat 1 en 3 te Montfort overeenkomstig de tekening behorende bij het principeverzoek van 2 mei 2021;
    2. aan de principemedewerking de volgende voorwaarden te verbinden:
    a. initiatiefnemers dienen zelf zorg te dragen voor het aanvragen van een omgevingsvergunning ex artikel 2.12 lid 1 sub a onder 2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht en het laten opstellen van de documenten die noodzakelijk zijn om de vergunningprocedure te kunnen doorlopen. De kosten hiervan zijn voor rekening van initiatiefnemers;
    b. op eigen terrein moeten voor de twee panden in totaal minimaal 11 parkeerplaatsen gerealiseerd worden;
    c. alvorens de aanvraag voor een omgevingsvergunning ex artikel 2.12 lid 1 sub a onder 2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht in te dienen, moeten initiatiefnemers:
    - met de omwonenden in gesprek gaan. De resultaten van dit overleg moeten in een verslag vastgelegd worden;
    - met de gemeente in overleg treden over de brandveiligheid van de panden;
    d. met initiatiefnemers wordt een privaatrechtelijke overeenkomst, waaronder een planschadeverhaalsovereenkomst, gesloten. Eveneens worden eventuele afspraken die volgen uit het overleg met de omwonenden in deze overeenkomst vastgelegd;
    e. het principebesluit van het college komt na 1 jaar te vervallen, te rekenen vanaf de verzenddatum van de bijgevoegde brief;
    3. in te stemmen met bijgevoegde brief en initiatiefnemers overeenkomstig te berichten.